maandag 28 januari 2008

65 JAAR

(foto Ria Haselaar)

Het is 9 oktober 1993 en Ome Ben wordt 65 jaar. Omdat de hele familie langs wil komen, is de Looiersstraat te klein, en regelt neef Gerard de zaal. Het wordt een geslaagde feestavond, de jarige Job trekt zijn stropdas zelfs los, muziek van Johnny Jordaan schalt door de zaal, en iedereen is in een beste stemming. Dat is hét moment om alle broers en zussen Hemelaar te vereeuwigen. De twee oudsten Marie en Anton zijn afgeleid, maar dat leidt tot een ontspannen kiek, met een glimlach om ieders lippen. V.l.n.r. Myria, Anton, Jo, Marie, jarige Ben, Chiel en Ger.

Marie Haselaar-Hemelaar, eerstegeborene van het gezin, heeft hier de avond van haar leven, en dat is gelukkig ook het beeld dat de meeste aanwezigen zich zullen blijven herinneren, want ruim een maand later komt ze op 78-jarige leeftijd te overlijden.
 Henk

3 opmerkingen:

  1. Mooi Henk,
    Ook de verwarde kuif, typerend voor de broertjes Hemelaar :-)
    2008-01-28

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Irenen: Deze foto komt van Oom Anton. Afgelopen zaterdag vierde hij zijn 90ste verjaardag samen met tante Catrien, die 88 is geworden. Ik vond het zo'n prachtportret, het zijn ze stuk voor stuk ten voeten uit, dat ik hem even heb meegevraagd voor dit weblog. Ik ga er ook grotere kleurkopiën van maken.
    De maker van de foto is hoogstwaarschijnlijk Ria Haselaar, moet ik nog even checken.
    2008-01-29

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze foto van de broers en zussen is inderdaad door mij genomen. Ja, ik ben blij dat ik het toen voor elkaar hebt gekregen die verjaardag te vieren.
    Na afloop van het feest werd mijn moeder met een ambulance naar het AMC gebracht. Die broeder zei nog: "Nou, dat maak je eigenlijk nooit mee dat er een feestje gevierd wordt op een kerkhof", al was het dan in het zaaltje. Op een van die foto's staat ome Jan Broekmeulen ook nog. Ja, toen was de familie nog compleet.
    Ik zal eens bij mijn foto's kijken, want daar heb ik ook nog een foto die is genomen met Myria en Mario’s trouwen. Ook daar sta ik naast mijn knappe oom, want dat was ome Ben hoor!
    Ik was bij ome Antoon en tante Catrien op de koffie. We spraken over Vinkenveen, daar ligt toch wel zijn hart. En wat heeft hij toch een goed geheugen! Hij leest de krant ook nog helemaal, knipt uit wat hij interessant vindt. Knap hoor, voor zijn 90 jaar!
    2008-02-06

    BeantwoordenVerwijderen